Mampukah Aku ...

ASSALAMUALAIKUM

Sekian lama aku tidak berkunjung ke blog ni .. hari ni terasa rindu
untukk mencoret ... walaupun penulisan ku tidak sehebat penulisan di blog2 lainn..
hehe .. Hope semua dalam keadaan sihat dan sentiasa berada didalam perlindunganNya..

hari-hari yang sibuk menyukarkan lagi aku untuk meluangkan masa di blog ini..
Almaklumlah . kesibukan sebagai Calon SPM ini *ecehh..
haha... 

 sekarang aku terikat dengan satu Tanggungjawab dan Amanah ...
terpilih sebagai Insan-II yang dipilih oleh ALLAH.. 
macam-II perasaan yang ada. takut . nervous..
BE A  NAQIBAH . sebenarnya bukan perkara yang senang .
sebut perkataan tu memang SENANG .
tapi bila memikirkan Tanggungjawab yang telah diberikan.
Aku takut ,, takut kalau aku tidak mampu nak jalankan tanggungjawab tu ,,
Takut kalau aku tidak mampu menggalas AMANAH ituu..
and satu ayat datang dekat kepala ni 'Macam mana aku nak didik orang sedang kan
aku sendiri tidak terdidik. macam mana nak pimpin orang kalau aku sendiri tidak terpimpin.
warghh. gawat jadinyaa . *menangis tuu toksah nak cakap ahh*
sebab aku rasa tanggungjawab tu berat sangat . Even tak berat sangat pun sebenarnye sebab
biasanye Usrah 1 bulan sekali . tapi berat sangat bagi aku sebab Aku ni takpandai nak
bercakap dihadapan orang. dia jadi macamm err err er.. *tergagap gituu*
and satu lagi. Aku takut sangat . aku takut bila aku tak jalankan tanggungjawab tu bakal
ditanya disana kelak ..


kekadang persoalan yang sering menjengah kat dasar hati ni
adalah 'MAMPU KE TAK?'
Tapi.. Alhamdulillahh..selepas join program yang sekolah anjurkan..
Keyakinan itu sedikit demi sedikit timbul ..
Yakin dan I.ALLAH .. akan jalankan amanah yang telah diberikan..
Dan aku percaya . ALLAH akan bantu Aku :') mungkin dengan cara ini aku akan
lebih kearah yang lagi baik.. Mohon doa dari kalian ...


Kem Naqibah 2014




No comments: