Moga Terus Bertahan..

ASSALAMUALAIKUM


Tinggal Seminggu lebih lagi untuk kita melangkah,pergi...
Meninggalkan Tahun 2013...
untuk Memasuki Tahun Baru 2014 .
dan Aku, bakal berperang ...
Berperang dengan Exam SPM .
Mohon didoakan...

banyak kenangan pahit dan manis yang telah dilalui sepanjang 2013..
semakin bertambah tahun . semakin banyak cabaran yang perlu di hadapi ..
dan dalam mengharungi setiap cabaran itu KESABARAN dan KETABAHAN
yang diperlukann... Aku hanya berserah kepadaNya .
Moga Allah Redha dalam setiap Langkahku..
Aku akan terus melangkah,dan melangkah .
Dengan hanya satu pengharapan. Mencari REDHA ALLAH..
Moga Aku mampu bertahan..
"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.."
(2:286)
"Semakin banyak ujian yang kita hadapi, semakin dekat kita pada Allah, inshaAllah"


#Buat sahabat yang aku cintai kerana ALLAH.maafkan segala kekhilafan ku..
Maaf jua kerana tak mampu nak jadi sahabat yang terbaik buat kalian ..
Dengan masalah yang terjadi ni. Mungkin ALLAH nak uji Persahabatan kita.
nak tengok keutuhan ukhuwwah kita . Aku mohon sahabat .  Terus bertahan..
Aku taknak kita berpecah .. kalau ujian yang sikit ni pun kita sudah goyah .
adakah kita mampu bertahan untuk ujian yang lebih berat dari itu..

Buat kalian,Sahabat..
"aku dan kamu,
pertama kali bertemu
saling berjabat,
pipi berlaga dakapan ukhuwah,
saat itu..
seperti sudah lama kenal,
seperti kita adalah saudara kandung,
aku adalah kau.. kau adalah aku..
tangis, tawa, suka, duka..
semuanya bagai satu jasad..
yang istimewanya
kau membawa diriku kejalan Allah..
namun..
taqdirnya datang menguji
kita dipisahkan dalam bahtera berbeza
juga tempat dan masa yang berselisih
susah untuk bertemu
susah untuk seperti dulu..
namun akhirnya ku pasrah,
aku belum cukup redha dengan semua ini
lantas
hikmah yang dijanjikan tidak kelihatan
ku tidak mahu apa2 darimu
cukuplah sekadar ingatan persahabatan
yang menyelamatkan ku dari fitnah kefasadan.

maaf atas keterlajuran ku..."


1 comment:

CikNabila said...

huhu . sekejap je mase berlalu . hmm . do the best anis untuk tahun depan ! SPM SPM SPM ! :')